22 Ekim 2012

E-bisiklette ehliyet karmaşası çözüldü
















Piyasaya ilk çıktığında bisiklet olarak değerlendirilerek ehliyet şartı aranmayan elektrikli bisiklet kullanımında İçişleri Bakanlığı'nın 15 Nisan 2011 tarihli genelgesiyle A1 sınıfı sürücü belgesi ve kullanım sırasında kask kullanma zorunluluğu getirilmişti.

Genelgede ''Gücü 0.25 kilovattan az ve hızı 25 kilometre/saatten az olan elektrikli bisikletlerin Karayolu Trafik Yönetmeliği'nde tanımlanan silindir hacmi 50 santimetreküpü geçmeyen, içten patlamalı veya elektrik motoru ile donatılmış ve imal hızı 45 km/saatten az olan motorlu bisiklettir tanımı içerisinde yer aldığından bu araçların motorlu bisiklet olarak değerlendirilebileceği ve A1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılması gerektiği'' belirtilmişti.

Ancak 21 Mart 2012 tarihli 28240 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmelik değişikliğinde elektrikli bisiklet tanımı yeniden yapıldı. Böylecene trafik polisleriyle sorun yaşayan e-bisiklet kullanıcıları rahatlamış oldu. Bu yeni tanımla, 25 km/saat hız sınırı bulunan ve 250 w’lık elektrikli bisikletler, bisiklet sınıfına dahil edilmiş oldu.

Tanım aynen şöyle: "Bisiklet, en çok 3 tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz araçtır. Azami sürekli gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştığında pedal çevrilmediği takdirde gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu sınıfa girer”.

 








Kaynak