10 Mayıs 2013

İDO - 4

İDO özelleştirildikten sonra bisikletlerin taşınmasına daha olumlu yaklaşmaya başladı. Ama eksiği var. Öncelikle gemilerde bisiklete uygun yer açması ve güvenli bir bağlama düzeneği düşünmesi gerekli.

Halen geçerli olan adet kısıtlamasına bir anlam veremiyoruz. Umarız gelişen süreç içinde bu konuya da rasyonel yaklaşır ve bisiklet dostu olduğunu kanıtlar.

Dünya bisikleti baş tacı ederken, Türkiye’de devletin, belediyelerin, şirketlerin, yetkililerin bisiklete ilgisiz ve duyarsız kalmaları anlaşılır gibi değil.












From: Kıymet Aksoy
Subject: İDO Bilgi
Date: 9 Mayıs 2013 15:44:02 GMT+03:00
To: "bisikletle@gmail.com"

Sayın MUSTAFA DORSAY;
Yaşadığınız deneyimi bizlerle paylaştığınız, hizmetlerimizi iyileştirmemize yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz.
Konunun olabilirliği araştırılıp gerekli düzenlemeler incelenecektir. Diğer bir husus rampada ise Gemi içindeki rampa o alanda görevli bulunan ikinci kaptanın kontrolünde hareket ettirilmektedir. ve sesli uyarısı mevcuttur.
Eleştiri ve görüşleriniz üst yöneticilerimiz ile paylaşılmakta olup, veri tabanımıza kaydedilerek değerlendirmeye alınmaktadır. Siz değerli yolcularımız' dan gelen talepler doğrultusunda hizmet vermekteyiz.

Lütfen değerli düşüncelerinizi bizlerle paylaşmaya devam ediniz.
Bilgilerinize sunarız,

Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri

Begin forwarded message:
From: "mustafa dorsay \"el turco\""
Subject: Re: bisikletler
Date: 8 Mayıs 2013 18:21:15 GMT+03:00
To: info@ido.com.tr
Cc: tuyar@ido.com.tr

Elinize geçmedi düşüncesiyle tekrar yolluyorum. Şirketinizde yanıt verme nezaketi vardır herhalde.
./..


On 6 May 2013, at 07:45, mustafa dorsay el turco wrote:

İDO A.Ş.
Sayın İlgili,
Öncelikle, geç de olsa, İDO gemilerinde bisiklete yer açtığınız için sizi kutlamak-teşekkür etmek isteriz. Dünyanın her yerinde artık alternatif ulaşım aracı, çevre kirliliği, trafik tıkanıklığına çözüm ve sağlıklı yaşama katkı olarak bisiklet desteklenirken, ülkemizde devletin, kurumların, şirketlerin bu konuya uzak durmaları, duyarsız kalmaları, şartlı hareket etmeleri anlaşılır gibi değil. İDO olarak sizler burada fark yarattınız. Sayı sınırlaması getirmiş olsanız da. Ancak bunu da anlamak mümkün değil. 100 tane bisikletin aynı anda gelmesini düşünmüyorsunuz herhalde?
Size yazmamın ikinci nedeni ise: 28 Nisan 2013 Pazar günü 15.30 Bandırma-Yenikapı seferindeyiz 2 bisikletimizle. Bisiklet için özel-uygun düzenek yok. Girişte ortada bir bölüm gösterildi. Direklere dayadık, düşmemesi için de direklere bağladık. Birden yandaki, araçları üst kata çıkaran rampa hareket etti, kalkmaya başladı. Bilmeden bisikletleri oraya bağlamışız. Havaya asılmaktan zor kurtardık. Feci olurdu sallansalardı. Şimdi, böyle bir mekanizma hareket edecekse önceden sesli anons, sonrasında düdük veya benzeri uyarı sesi gerekmez mi? Bisikletler gibi elimiz kolumuz da orada olabilirdi. Hiçbir uyarı yapılmadan kim kafasına göre bu sistemi hareket ettiriyor?
Diğer bir husus ise, bisikletlere konmaları için gösterilen yere kayış benzeri bir düzen hazır etmeyi düşünmüyor musunuz? Orta bölümdeki direkleri, sert sünger benzeri malzeme ile kaplamak ve oraya bisikletleri dayayıp kayışla bağlayabilmek için bir sistem hazır etmek.
Madem artık bisikletlere yer açtınız, bari usulüne uygun yapın.
Saygılarla,

Mustafa Dorsay
İstanbul


Konunun öncesi İDO ile yazışma 3