18 Haziran 2013

Japon BisikletParkı

Trafiğin yoğun olduğu Japonya’da bisiklet kullanımı oldukça fazla. Görüntü kirliliği ve güvenlik açısından düşünülen ve hayata geçirilen bisikletler için yapılmış park, mükemmel bir teknoloji ile tasarlanmış ve hizmete sunulmuş. Ücretini ödedikten sonra verilen kart ile yeniden geldiğinizde aynı kartı okutarak bisiklet bulunduğu yerden tekrar getiriliyor ve bunun için hiçbir insan gücü kullanılmıyor, her şey otomatik olarak işliyor.




















Haber için Ahmet’e teşekkürler.




Kamil Koç - 5

Kamil Koç Otobüsleri A.Ş., sitesinde ‘Özel Uygulamalar’ başlığı altında ‘Bisikletli Yolcu’yu tanımlarken bir kısıtlama getirmiş, sadece 2 bisikleti taşıyacağını ve fiziksel zarardan sorumlu olmayacağını açıklamış.

Bugüne kadar Kamil Koç’u bisiklet dostu olduğundan hep alkışladık ve turlarımızda ulaşım şirketi olarak tercih ettik. Ancak bu kısıtlama ve sorumsuzluğu kabul etmiyoruz. Ayrıca kullandığı görsel ile, bavula katlanarak girmiş bir bisikletin taşındığını göstermesi ise dalga geçer nitelikte.

Tüm bunları şirkete sorduğumuzda bugüne kadar yazılı bir yanıt alamadık. Ancak telefonla arayan sayın Ertan Güler; görselin stoktan seçildiğini (!), daha fazla bisiklet taşınacağı zaman önceden bildirilmesi gerektiğini, yer olmazsa bir sonraki seferle yollayabileceklerini, diğer konuları ise değerlendireceklerini bildirdi.

Bisiklet sever şirket unvanını koruyacaklarını umut ederek, yazılı yanıtlarını ve otobüslere bisikletlere uygun taşıma düzenekleri konulmasını beklemekteyiz.


Kamil Koç tarafından gönderilen açıklama (18.06.2013/10.54):


From: "mustafa dorsay \"el turco\""
Subject: Re: Bisikletli yolcu
Date: 18 Haziran 2013 11:20:02 GMT+03:00
To: Erhan GÜLER
Cc: , "'KamilKoc Dergi'"

Teşekkürler. Telefonla beni aramış dönüşünüzde yazılı olarak vereceğinizi söylemiştiniz, hatırlarsanız. Bu konuyu yolcu-şirket ilişkisi içinde değerlendiriniz lütfen. Federasyonla ilgisi yoktur.
Esen kalın,
./..

On 18 Haz 2013, at 10:54, Erhan GÜLER <erhan.guler@kamilkoc.com.tr> wrote:
Sayın DORSAY;
Bu konuda yıllık izin öncesinde geri bildirim yapılmıştı. Ayrıca iletmiş olduğunuz konuların son değerlendirilmesi ile ilgili çalışma tamamlandıktan sonra bilgilendirme yapılacaktı, iletmiş olduğunuz tüm konular ile ilgili federasyon üzerinde takip edilecektir.
Bilginize sunar, iyi çalışmalar dilerim.
Saygılarımla.

Erhan GÜLER
Birim Yöneticisi
Operasyon Destek ve Denetim Bölümü

KÂMİL KOÇ OTOBÜSLERİ A.Ş.
İnönü Caddesi Kamil Koç İş Merkezi No: 16 Kat: 4  BURSA
Tel:  +90 224 224 25 11 Faks: +90 224 222 98 98  GSM: +90 530 462 13 75
E.Posta: erhan.guler@kamilkoc.com.tr    www.kamilkoc.com.tr



Begin forwarded message:
From: "mustafa dorsay \"el turco\""
Subject: Re: Bisikletli yolcu
Date: 17 Haziran 2013 19:08:49 GMT+03:00
To: Erhan GÜLER
Cc: "yolcuiliskileri@kamilkoc.com.tr" , KamilKoc Dergi , "kamilkoc@kamilkoc.com.tr"

Sayın Güler,
Sizden yazılı bir yanıt gelmedi. Bu durumda konuyu blogda ve bisiklet forumlarında bisikletçilerle paylaşacağım. Şayet bir yanıt gelirse onu da aynen ekleyeceğim.
Bilginize,
./.. 
b i s i k l e t l e


On 12 Haz 2013, at 17:43, mustafa dorsay el turco <bisikletle@gmail.com> wrote:
Sayın Ertan Güler,
yanıtınız halen gelmedi, bekliyorum.
./..


On 23 May 2013, at 10:49, mustafa dorsay el turco <bisikletle@gmail.com> wrote:
Kamil Koç Otobüsleri A.Ş.
Operasyon Destek ve Denetim Bölümü
Birim Yöneticisi

Sayın Ertan Güler,
Kamil Koç bisiklet dostu dedik, alkışladık, örnek gösterdik.
Peki sitenizdeki bu yazı ve fotografa ne demeli?  http://www.kamilkoc.com.tr/bisikletliyolcu Hangi bisiklet katlanıp bavulun içine giriyor? Bavula sığan bir bisikleti ücretsiz taşımak önemli mi sizce? 3 bisiklet gelirse almayacak mısınız? Başka sefere mi yönlendireceksiniz? Benim yolcu olarak bavul hakkım 30 kg. Bisiklet bunun çok altında.
Bavullara fiziksel zarar olduğunda kabul ediyorsunuz? Peki bisikleti neden ayrı tutmaktasınız?
Engeller koyacağınıza çözümler üretemez misiniz? Bisiklet dünyada olduğu gibi Türkiye’de de artık yükselen bir yıldız. İsteseniz de istemeseniz de bisikletli yolcu önünüze çıkacak. Rekabetin olduğu bu ortamda siz bir fark yaratın ve bisikletler için köpük benzeri malzeme ile aralarına tampon koyun. Çizilmelerini önleyin. Bu malzeme çok da yer tutmaz, katlanır şekliyle arabanın bir yerine sıkıştırılır.
Yenilikler, çözümler üretemeyen firmalar geride kalır. Öne geçmek için cesaretle adım atın.







Bavula girmiş bisiklet yerine bagaja yerleştirilmiş bisiklet resmi kullanın. Bu örnekteki gibi. Bisikletlilere seslenin, onları kazanın.





Fotoğraf 
Kamil Koç otobüslerinde çekilmemiştir.



Türkiye’nin her yerinde bisiklet etkinlikleri yapılmakta. Bisikletliler bu etkinliklerin birine mutlaka Kamil Koç otobüsleriyle gitmek isteyecekler. Geç kalmadan bisiklet dostluğunuzu gelişmiş çözümlerle duyurun. Haziran ortası Muğla’da Gökova Turu olacak. Biliyorum ki pek çok bisikletli oraya gidecek. 
Kamil Koç Şirketinin bu konuda diğer firmalara örnek olmasını istiyoruz. Önerilerim konusunda düşüncelerinizi merak ediyor bisiklet camiası ile paylaşmak istiyorum.
Saygılarla,

Mustafa Dorsay
İstanbul, 23.05.2013

Önceki yazışmalar Kamil Koç-4



İlginizi çekebilir Neo Volt: Katlanır Şehir E-Bisiklet

15 Haziran 2013

Bisiklet için ödüllü tasarımlar

Red Dot Design Award  / Kırmızı Nokta Tasarım Ödülü  











Red Dot Design Award, ürün tasarımı, tasarım ofisleri ve tasarım konseptleri dallarında verilen uluslararası bir ödül. Bu organizasyon Essen kentindeki (Almanya) Design Zentrum tarafından 1955 yılından beri yapılıyor. Her yıl düzenlenen törenlerle yarışmaya katılan tasarımcı ve üreticilerden dereceye girenlere ödülleri veriliyor. Kazanan ürünler Red Dot Design müzesinde sergileniyor. Bugüne kadar Red Dot Design ödülüne 61 ülkeden 11.000’e aşan başvuru yapılmış.

2012 yılı ödüllerinden bisiklet için bazı tasarımlar:

Synergy Sinerji

Synergy; kilit ve kaskın bileşimi. Ayrı ayrı olmak yerine bu melez objeden daha fazla yarar sağlanması düşünülmüş.

Bisiklet, günümüzde bir kültür olduğu kadar bir ulaşım şekli de. Ancak güvenli bir sürüş için kask kullanmanın gerekliliği pek çok kişi tarafından hafife alınıyor. Sürücüler daha çok bisikletlerinin güvenliğine önem veriyor.

Synergy, kilidi kaskla bütünleştiren bir tasarım. Bu tasarım, sürücülerin davranış alışkanlıklarını yönlendirmeyi amaçlıyor. Kilidin kablosu kaskı düzgünce sararken gece de parlayarak güvenli bir sürüş sağlıyor. Üstelik bisiklet kilitlendiğinde kask için yer de var. 




























Lumigrids / Işık Kafesleri

Lumigrids; gece sürüşlerinde bisikletlerin güvenliği için düşünülmüş LED bir projektör. Sürücü, zemine yansıtılan kare kafeslerin değişimini takip ederek arazi şekillerini algılayabiliyor.

Bisikletin önüne iliştirilen bu LED projektörle kafesli bir alan yaratılıyor. Sürücü, bu sayede yol üzerindeki tümsekleri veya çukurları karanlıkta bile fark edebiliyor. Lumigrids gidona monte edilebiliyor ve enerjisini pilden ya da ön tekerleğin dönüşüyle bir dinamodan alıyor. 3 farklı boyuttaki kafesli alan, bir tuşla değiştirilebiliyor.














Always Full Tires / Daima Şişik Tekerler

Always Full Tires; bisikletin amortisörlerindeki hava, sürüş sırasında tekerlere yönlendiriliyor.

Always Full Tires, bisikletin amortisörlerini tekerlere yönlendiren bir ‘hava kontrol sistemi’. Amortisörlerin bastıkları hava tek yönlü bir valften geçerek tekerleri şişiriyor. Bu sistem konforlu sürüşünüzü etkin bir şekilde uzatıp, tekerinizdeki havayı endişe etmenize fırsat vermiyor.











Seat Post Trick / Sele Borusu Hilesi

Seat Post Trick; bisiklet ve kilidi birleştirerek yeni bir güvenlik sistemi yaratmış.

Tasarımın çıkış ​​noktası kolaylık sağlamak için nesneleri birleştirip işlevleri birlikte kullanmanın yolunu bulmak.

Seat Post Trick,  bisikletle kilidi birleştirdi. Kilidin kablosu sele borusunun içinde ve şifreli kilit borunun üst kısmında. Boru kadrodan çıkarılarak esnek kabloya ulaşılıyor. Sele, böylelikle kilidin bir parçasını oluşturuyor. Kullanıcı da rahat ve güvenli bir şekilde bisikletini kilitleyebiliyor.












Reggal Original /  Orjinal Reggal

Reggal Original; LED ışıklarıyla bisikletçinin gidiş yönünü diğer motorlu araçlara duyuran entegre bir sinyal sistemi.

Fark edilmek bisikletçi güvenliğinde çok önemli. Reggal Original,  bisikletçiler için bir yol güvenliği sağlamayı amaçlıyor. Sistem gidiş yönünü diğer sürücülere duyurmaya olanak verirken, uyarı ışığı gibi araç sinyal sistemini andıran işlevleri de var. Reggal Original diğer araç sürücülerinin bu sinyalleri pek çok açıdan görmelerini sağlayan bir tasarım. Ayrıca dönüşten sonra sinyalini kapatmayı unutan bisikletçiler için bir zaman ölçer de var.

Formun küçüklüğü ana düşünce olarak göz önünde tutuldu ve kişiye ait bisikletin görünüm ve biçimi korundu. Kütleyi en aza indirgemek ve yüksek kaliteli ürünü en üst düzeye çıkarmak için 5 prototip üzerinde çalışıldı.









Saddle Lock / Sele Kilidi

Saddle Lock; kısa bir molada çabuk ve kolay yoldan bisikletinizi kilitlemeyi sağlar.

Kalabalık şehirlerde kısa mesafelerde bisiklete binenlerin sayısının artması bisiklet tasarımını da hızla geliştirdi. Ancak buna karşılık bisiklet kilidinin evrimi yavaş oldu. Kısa bir molada, büfeye veya markete girmeden, insanlar bisikletlerini kilitlemek için hala bir şeyler ararlar; yalnızca bir kaç dakika için bile oldukça çok sayıda iş yaparlar.

Saddle Lock,  fazladan bir kilide gerek kalmadan çabucak arka tekeri kilitlemeyi sağlar. Bir düğmeye basılarak sele borusu ana kadronun etrafında döner ve seledeki yarığın arka tekerin üzerine geçmesini sağlar. Özel alaşım bir halka da sele yarığının bir ucundan diğerine dönerek tekeri şifreli kilitler.










The Drain-Saddle / Suyunu Akıtan Sele

Bu yeni bisiklet selesinin gözenekli yüzeyi yağmur suyunun birikmesine engel oluyor.

Güney Çin’in yağmurlu mevsimi bisikletçiler için her zaman ıslak sele demektir. Bu sorunu aşmak için tasarımcılar selenin özelliğini gözlerinde yeniden canlandırdılar.

Yarattıkları, blok şeklinde kalıplanmış etilen-vinil-asetat karışımı malzemenin oluşturduğu tüplerden oluşan bir sele. Böylece su, karbon elyaf çerçeve destekli selenin gözeneklerinin arasından kolaylıkla akabiliyor.











İlginizi çekebilir Tam boy katlanır bisiklet

12 Haziran 2013

RumeliFeneri – Kilyos, pedal pedal gidiyoz 2

Daha önce gittiğimiz rotayı aynen tekrarladık (bknz. RumeliFeneri–Kilyos, pedal pedal gidiyoz). Bu sefer Murat ile. Bakalım sonbahar yerine yaz bir fark gösterecek miydi? Ama küçük bir değişiklik yaptık. Sarıyer’den tırmanmak yerine Rumelikavağı’ndan çıktık. Daha da iyi oldu. Trafik o kadar fazla değil. Bir de Kilyos’taki molayı kadınların işlettiği kahvede verdik. Hem çayları 1 liradan içtik hem de destekledik hanımlarımızı.


Önemli bir değişiklik, rotanın Golden Beach geçişinde olacak. Rumelifeneri’nden sonra içinden geçtiğimiz bu tesis kapatılmış, bir anlaşmazlık nedeniyle. İçinden geçirmiyorlar (bu seferlik rica ettik ve geçebildik). Gelmeden soldan sapıp, üstünden dolanarak tekrar aynı orman yoluna bağlanıyormuşuz denildi bekçi tarafından..

Murat’la Ortaköy’de benzincide (Opet) 9’da buluşup bastık pedallara. Sarıyer’e kadar yol sakindi. Zaten pazar sabahı pek de kimse trafikte olmuyor, koşanlar dışında. 

Rumelikavağı’nda ilk molamızı verdik, 10 buçukta. Burada bir yol bisikletçi grubuyla tanıştık. Hepsi Vodafone çalışanı, biri hariç. Haziran sonunda Avrupa’nın bir yerindeki, Paris’ten Düsseldorf’a gidecek bisiklet turuna katılım heyecanı içindeler. Kısa adı GBI olan, Türkçesi ‘Küresel Bisiklet Girişimi’ diyebileceğimiz bir Almanya çıkışlı hayır kurumu. Bisiklet turları düzenleyerek bağış toplamakta (2008’den beri 800 bin avro üzerinde). Bu tura 299 avro bağışla katılınıyor. Harcamalar cepten (ulaşım-konaklama-yiyecek vs). Nisan ayında Mısır’da yapılmış. Bu yılın 3.’sü de eylülde İsviçre’de olacak. Bizde de Vodafone tarafından destekleniyor. Daha fazla bilgi isteyen tıklayabilir. (06.08.2013 tarihinde bu turla ilgili haber blogda yer aldı)

Kavaktan Fener yoluna bağlandığımızda kalabalık bir grupla daha karşılaştık. Bir de baktık ki Toygar aralarında. Ne sevindik. Epeydir kendisini görmüyorduk. Kısa bisiklet üstü konuşmuş olmak bile güzel geldi.

Rumelifeneri yolu çok güzel. Kızılçam ağaçlarının kokusu burnunuzu yakmakta. Kayarak gidiyorsunuz asfaltın güzelliği sayesinde. 3. köprü nedeniyle buraları ne duruma gelecek? Üzücü olacaktır, bu halini kaybedeceği kesin. Tepemizden otoyolu geçince gürültü artacak, kuşların sesini duyamayacağız. Burnumuza da yakıt kokuları gelecek, egzoz dumanı çökecek...

Fener hep aynı. Soldaki kahve, bahçesine bir Atatürk büstü koymuş. Kahve bahçesinde olmazmış, okul bahçesine götürün itirazlarına rağmen, 1001 gayretle.

Köy çıkışında sağdaki (girişte solda kalıyor) fırından aldığımız haşhaşlı çörek ve ayçöreği bayat çıktı. Bir daha gittiğimde üşenmeyip söyleyeceğim. Hiç yakışmadı!

Rumelifeneri’nden Demirciköy sahiline kadar giden yol çok keyifli. Hele orman içinden giden toprak yol. Yer yer itmek zorunda kalsan ve taşların üzerinde kaysan bile.

Dönüşte Sarıyer geçişi bu sefer rahat oldu. Nedense fazla kalabalık (öncekine göre) yoktu. Ama esas keyif Bebek-Ortaköy-Beşiktaş hattındaydı. Nedeni; Rumelihisarı Aşiyan’daki aymaz sürücünün otosunu yola park edip otobüs geçişine engeliydi. Böylecene araçlar geçemedi ve bomboş yolda pedal basıp geldik. Bekleyenler için bir kabus (duraklar otobüs bekleyenlerle doluydu) bizim için bir mutluluktu.

18.45 gemisiyle Taksim mitinginin coşkulu güzel insanlarıyla Beşiktaş'tan döndük.


























Foto katkıları için Murat’a teşekkürler.
























RumeliFeneri - Kilyos

Beşiktaş-Sarıyer-Rumelikavağı-Koç Üniversitesi-Rumelifeneri-Demirciköy Sahil-Demirciköy-Kilyos-Zekeriyaköy-Maden-Sarıyer-Beşiktaş

Tur tarihi 9 Haziran 2013
Kat edilen mesafe 89,77 km.
Ortalama hız 14,3 km/sa.
Bisiklete biniş süresi 6 sa. 15 dk., dışarıda geçen süre 10 sa. 47 dk. 
En yüksek sıcaklık 32 ˚C, en düşük 23 ˚C, ortalama 26,3 ˚C
İrtifa kazancı (çıkış) 1762 m, kaybı (iniş) 1761 m.

Garmin bilgileri Rumelifeneri-Kilyos 2


İlginizi çekebilir Ge-Ze-Ge-Ze-Geb-ZePiyerLoti gezisi