27 Haziran 2017

[bisikletle]Türkiye: Hititlerin İzinde (Tunceli-İstanbul dönüş)

3 Haziran 2017, Cumartesi / Tunceli - İstanbul (otobüsle) (28. gün)

Bugün dönüş günü. Otobüs 12’de kalkıyor. Acelem yok. Kahvaltı salonuna çıkıp tabaktakileri mideye indiriyorum. Önümdeki masada bir orta yaşlı çift, sanırım emekli öğretmenler, gezmeye gelmişler. Günlük programlarını konuşmaktalar, oraya mı buraya mı gitsek gibisinden.

İstanbul’da Sancaktepe’de duruyormuş otobüs şirketi (Can Dersim Tuncelililer), Kamil Koç gibi burnumun dibi değil, yarım saatlik bir yol. Gene de yakın sayılır. Bir de dönüşü özellikle pazar gününe getirdim ki, hem İstanbul girişi hem de bisiklet yolum kalabalık olmasın.

‘İster İnan İster İnanma’ :)) Zaytung

Yenikapı’da İnanılmaz Keşif, 30 Yıllık Kaset bulundu! Marmaray Projesi kapsamında İstanbul Arkeoloji Müzesi tarafından Yenikapı'da yapılan arkeolojik kazılarda MS 1983 yılına tarihlenen bir kaset bulundu.

İlk kez MS 1960’larda ortaya çıkan kasetler, ses kaydı dışında bilgisayar verilerini saklamak için de kullanılmıştı. 1990’larda CD’lerin ortaya çıkmasıyla teknolojik ömürlerini tamamlamışlardı.

Üzerinde yapılan laboratuvar çalışması sonucu kasetin 60’lık olduğu ve Ümit Besen’in “Dostlar Sağ Olsun” adlı albümünü ihtiva ettiği anlaşılmış ve bir yüzüne Polis Radyosu’ndan kayıtlar yapıldığı görülmüştür.








Eşyaları toparlıyorum. Pedli dona gerek yok, 19 saat üzerinde oturursam çıldırırım. Evet dönüş 19 saat sürecekmiş :(( Gece serin olur diye bazı giysileri almam, indiğimde evin-garajın anahtarını hazır etmem gibi düzenlemeleri de yapıp çantaları kapatıyorum. Biraz yakın yerlere doğru yürüyüp yolluk üç poğaça alıyor sonra ÖE’nin resepsiyonunda oyalanıyorum. 11.30’da gel demişlerdi Can Dersim Tunceliler Turizm yazıhanesinde. Ayrılmadan önce taksi durağındaki beyler bisiklete ilgi gösteriyor, hakkında bilgi alıyorlar. Kim görse ilgisini çekiyor e-bisi. Evet, e-bisi olayı bisikletle yeni bir çığır açtı. Mobil devinim, ulaşım, spor, sağlık... Hepsini kapsayan, performans sıkıntısı çeken, gözü korkan, daha ileriye gitmek isteyene... Ve merakla izliyorum meseleyi, daha nerelere götürecekler bakalım?

11.30’da terminale geldiğimde otobüsü çoktan yüklemeye başlamışlar. Keşke daha erken gelseydim, adamların lafına bakmasaydım. Şimdi ne edeceğiz, neyse ki sabırlılar ve bisiklete yer açıyorlar. Travego olduğundan ne teker ne sele, hiç bir şey sökmeden kuzu kuzu giriyor (bu kuzu kuzu lafı Fikret Albay’ın tabiridir, hep böyle ifade eder). Ama... ama önce 50, ne oluyor dediğimde 40 lira istiyor muavin. Olur mu, başkaları almıyor, siz neden istiyorsunuz, bak bloğa, bu şirketler almadı, onlara teşekkür ettim... Yapmayın! Yaygarayı koparıyorum. Sonunda vaz geçiyorlar, kafamı şişirdikleri için de çay ısmarlıyorlar :)) Kızdırdınız beni! Sonra fotolar çekiliyor, her şey tatlıya bağlanıyor. Ben de muavinin eline bir onluk sıkıştırıp biraz sebeplendiriyorum. Baktım ki bitirim.







Tam saatinde hareket ediyoruz. Geldiğim yolu şimdi geri gitmekteyim. Uzun bir gün olacak. Elâzığ’da yanıma bir yolcu biniyor. Sonra onunla başlayan sohbette H-Cephesi’nden olduğu, İstanbul’da çalıştığı, olup bitenden ne güzel farkında olduğunu görüyor, ülkenin aydınlığa çıkabileceği umudum yeniden yeşeriyor. Bu gezi bana yarınlara ilişkin umut verici duygular verdi, ne kadar çabalasalar, ne kadar kandırsalar, insanlar yemiyor, şimdilik sessiz kalıyorlar...










İstanbul
Tur tarihi: 4 Haziran 2017
Kat edilen mesafe: 8,98 km.
Ortalama hız: 22,6 km/sa.
Bisiklete biniş süresi 23 dk., dışarıda geçen süre 25 dk. 
En yüksek sıcaklık 22 ˚C, en düşük 19 ˚C, ortalama 19,7 ˚C
İrtifa kazancı (çıkış) 68 m, kaybı (iniş) 92 m.
En düşük irtifa 100 m., en yüksek 167 m.

Garmin yol bilgisi Istanbul

Turun başı Kırıkkale-Sungurlu


Tuncelililer Turizm güzelce yer açtı bisiklete


















Unutamayacağım bir tur oldu. 1145 km yol pedallamışım. Yürüdüklerim de cabası. 28 gün evden uzak kaldım. 86,2 kg ile çıktım 81,7 kg ile döndüm. 1070-TL nakit kullanmışım (artı kredi kartları). Gecelemeye 1135-TL, yemeğe 317-TL, gidiş-geliş ulaşıma 175-TL gitmiş.



Türkiye’nin her tarafı muhteşem bir güzellikte. Doğası, coğrafyası, iklimi ve özellikle insanı. Barış diliyorum, özgürlük ve huzur gelsin ülkeme.













İstanbul - (otobüsle) Kırıkkale – Sungurlu – Alaca – Boğazkale – Yozgat – Sorgun – Sarıkaya – Boğazlıyan – Kayseri – Bünyan – Pınarbaşı – Sarız – Afşin – Elbistan – Nurhak – Doğanşehir – Malatya – Kale – Sivrice – Elazığ – Tunceli - (otobüsle) İstanbul


[bisikletle]Türkiye: Hititlerin İzinde

Kırıkkale = 11,5 km


Sungurlu-Alaca = 51,37 km

Alaca-Boğazkale = 49,23 km

Boğazkale-Yozgat = 45,08 km

Yozgat-Sorgun = 38,20 km

Sorgun-Sarıkaya = 49,84 km



Kayseri-Bünyan = 48,46 km



Sarız-Afşin = 71,15 km

Afşin-Elbistan = 45,39 km

Elbistan-Nurhak = 42,64 km



Malatya-Kale = 46,47 km

Kale-Sivrice = 66,38 km

Sivrice-Elazığ = 32,60 km

Elazığ-Tunceli = 78,63 km

İstanbul = 8,98 km

Genel Toplam = 1145,52 km