29 Haziran 2017

Kırgızistan Orta Asya’da Bisiklet ve Kültür Gezisi

6 Gece / 7 gün (5 Gün Bisiklet Sürüş Keyfi)

04 Ağustos 2017 Cuma / 11 Ağustos 2017 Cuma

Orta Asya steplerinde ve dağ yollarında, vadilerde, nehir kıyısında bisiklet sürüş keyfi, göçebe yaşam kültürünü yerinde yaşamak. Dünyanın en yüksek dağ göllerinden biri kıyısında yurtlarda konaklama, ata binme eğitimi ve deneyimi, farklı bir seyahat, bize yakın huzurlu, güvenli bir ülke Kırgızistan.

Buluşma ve Hareket

04 Ağustos 2017 Cuma günü saat 17.00'de SAW Havalimanında buluşuyoruz. Pegasus Hava Yollarının‘nın PC 702 sefer sayılı uçağı ile saat 20.05'de Kırgızistan, Bişkek, Manas Havalimanı’na; Yaklaşık 5 saatlik bir uçuştan sonra, 22 Temmuz 2017 Cumartesi sabaha karşı saat 04.10'da ulaşıyoruz.

1. Gün : 05 Ağustos 2017 / Cumartesi

Gümrük işlemlerinden sonra aracımızla doğrudan Kochkor şehrine hareket ediyoruz. Yolculuğumuz iki buçuk saat sürecek. Yolda molamız, servisimiz olacak.

Saat 08.00 gibi Kochkor şehrine ulaştığımızda Guest House‘daki odalarımıza yerleşiyoruz ve kahvaltımızı yapıyoruz. Kahvaltı sonrası öğleye kadar dinlenme.

Öğle yemeği sonrası turumuzda kullanacağımız bisikletlerimizi alıyor, onları kontrol ediyor ve Kochkor’dan dışarı yakınlardaki sırtlara doğru birlikte ufak bir tur, yaklaşık 15 km deneme sürüşü yapıyoruz. Herkes kullanacağı bisiklet konusunda deneyim sahibi oluyor.

Eksiklerimiz varsa onları görüyoruz ve Guest House’a dönüşte onları gideriyoruz.

Akşam yemeği ve konaklama Kochkor şehrinde.

2. Gün: 06 Ağustos 2017 / Pazar

Kahvaltı sonrası eşyalarımızı aracımıza yüklüyoruz. Bisikletlerimize biniyoruz ve Kochkor’dan ayrılıyoruz. Bazar Turuk nehri boyunca bisikletlerimizi sürüyoruz. Yolumuz yükselmeye başlayacak. Biraz yükseldikten sonra, o noktada aracımıza biniyoruz ve aracımızla yükseklere sürerek Tuz Ashuu geçidine geliyoruz. Burası 3200 m yükseklikte.

Öğle yemeğini burada piknik yaparak gerçekleştireceğiz. Yemek sonrası çay ve kahvelerimizi içtikten sonra tekrar bisikletlerimize biniyoruz ve Son Kul gölüne doğru yokuş aşağı sürmeye başlıyoruz. Hedefimiz Son Kul gölü kıyısındaki Kilemche Yurt kampı.

Akşam yemeği ve konaklama Son Kul gölü kıyısında Orta Asya’da göçebe yaşamın ayrılmazı yurt çadırlarında olacak. Son Kul gölü 3016 m yükseklikte büyük bir volkanik göl. Ülkenin ikinci büyük gölü.

İnanılmaz bir doğa, dinginlik ve huzur. Dinleniyoruz. İsteyenler burada bir ata binme deneyimi yaşayabilir. Önce bilgi verilip sonra deneyim yaşayabilirsiniz.

Ata binme eğitimi ve deneyimi için ekibimiz hazır olacak.

Bu gün araçla geçeceğimiz yol 65 km, bisikletle geçeceğimiz mesafe toplamda 35 km ve yükselerek 10 km, aşağıya doğru 6 km, normal yolda 19 km bisiklet yolculuğumuz olacak.

Bisiklet süreceğiniz tüm yollar; Araçların çok seyrek geçtiği, doğanın ortasında, etrafı yeşillik, sessiz, sakin toprak yollar olacak. Huzur verici.

3. Gün: 07 Ağustos 2017 / Pazartesi

Göl kıyısında sakin bir ortamda taze sağılmış süt ve kaymakla, keyifli bir kahvaltı yapacağız.

Kahvaltı sonrası eşyalarımızı topluyor ve aracımıza yüklüyoruz. Aracımızla 3200 m yükseklikteki Moldo Bell geçidine gidiyoruz. Burada manzaranın keyfini çıkartıyoruz ve bisikletlerimize binmek için hazırlık yapıyoruz. Sonra geçitten yokuş aşağı toprak yoldan, vadilerin arasından, harika doğa manzaraları içerisinde Kurtka köyüne bisikletlerimiz sürüyoruz.

Öğle yemeği Kurtka köyünde Kırgız ailenin yanında olacak. Kırgız mutfak kültürünü göreceğiz.

Yemek sonrası biraz dinlenip aracımıza biniyoruz ve Narin şehrine doğru yola çıkıyoruz. Orada bir Guest House'da konaklayacağız. Dinlenme ve akşam yemeği burada.

Bu gün aracımızla gideceğimiz mesafe 110 km, bisikletle geçeceğimiz mesafe 80 km olacak, yukarı sürüş mesafesi 3,5 km ve aşağı sürüş mesafemiz 17 km, düz yolda yaklaşık 60 km yolumuz olacak.

4. Gün: 08 Ağustos 2017 / Salı

Kahvaltı sonrası Narin şehrinden ayrılıyoruz. Eşyalarımızı aracımıza yüklüyoruz ve Narin 2 yerleşim yerine gidiyoruz. Burada bisikletlerimize biniyoruz. Yolculuğumuz başlıyor.

Bisikletlerimizle Ak-Tash köyüne gidiyoruz. Öğle yemeğimiz bir Kırgız aile yanında olacak.

Öğle yemeği sonrası tekrar bisikletlerimizi sürüyoruz. Bisikletimizle toprak bozulmamış yollardan, gene sessiz, bakir doğa içerisinden, koyun sürülerinin olduğu yurtlardan geçeceğiz. Dingin doğa alanlarından. Ulaştığımızda Ak-Tash köyünde yeniden aracımıza bineceğiz ve Kochkor şehrine gideceğiz.

Burada konaklayacağımız Guest House’a gidiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama burada.

Bu gün araçla geçeceğimiz mesafe 147 km, bisikletimizle geçeceğimiz mesafe toplamda 57 km ve bunun 15 km’de tırmanış, 27 km’sinde iniş olacak. 15 km düz yolda bisikletimizi süreceğiz.

5. Gün: 09 Ağustos 2017 / Çarşamba

Sabah Guest House’da alacağımız kahvaltı sonrası, eşyalarımızı aracımıza yüklüyoruz. Aracımızla yükselerek 2500 m yükseklikteki Semiz-Bel geçidine gidiyoruz. Amacımız buradan bize ait yoldan, aşağıya vadiye Issyk Kul gölüne doğru bisikletlerimizi sürmek.

Yolda bisikletlerimizi durduracağız ve piknik şeklinde öğle yemeğimizi Tuura-Suu nehri kıyısında yiyeceğiz. Biraz mola. Sonra yolumuza devam ediyoruz.

Öğleden sonra Dong-Talaa köyüne ulaşıyoruz. Aracımız bizi burada bekliyor. Bisikletlerimizi aracımıza yüklüyoruz ve aracımızla Bokonbaevo yerleşim yerine Guest House’a gidiyoruz.

Yanından geçeceğimiz Issyk Kul gölü 182 km uzunluğunda ve kuzey güney doğrultusunda 60 km genişliğinde. Issık Gölü karlı dağların ortasında ve deniz seviyesinden 1600 m yukarda. Orta Asya’nın en büyük kapalı havza göllerinden.

Konaklama ve akşam yemeği Bokonbaevo’da. Yerleşip dinleniyoruz.

Bu gün araçla geçeceğimiz mesafe 150 km, bisikletimizle geçeceğimiz toplam mesafe 35 km. Asfalt üzerinde geçeceğimiz mesafe 12 km olacak.

6. Gün: 10 Ağustos 2017 / Perşembe

Bu gün erken kahvaltı sonrası eşyalarımızı toplayıp Bokonbaevo’dan ayrılıyoruz. Issyk Kul (kışın suları donmadığı için ılık göl deniyor) gölü güney kıyısındaki yoldan Bişkek’e dönüyoruz. Yolumuz uzun.

Yolumuz üzerinde öğle yemeğini alacağız.

Yolda bir mola veriyoruz ve “kartal ile avcılık“ konusunda bir gösteri izleyeceğiz. Kartalları yetiştiren ve onlarla ava çıkan bir ustadan bu konu ile ilgili bilgi alacağız ve bir gösteri izleyeceğiz. Orta Asya’daki yaşamın ayrılmaz bir parçası.

Dönüşte önemli tarihi bir yere Burana Kulesine çok eski Karahanlılar devleti başkentine uğrayacağız.

Burana Kulesi, Kırgızistan Tokmak şehri yakınlarında Karahanlı’ların başşehri Balasagun’daki bir kule. İpek yolu üzerinde bulunan Burana kulesi, Karahanlılar döneminde hem minare hem de gözetleme kulesi işlevi görmüştür. 9. yüzyıl sonlarında inşa edildiğinde yüksekliği 45 metre olan kule, 15. yüzyıldaki depremde 25 metreye düşmüştür. Eski İpek yolu üzerinde bulunan el sanatları ürünlerinin satıldığı dükkanı ve oradaki atölye çalışmasını göreceğiz. Kulenin hemen yanında ufak bir müze bulunmakta. Orada Karahanlılar devleti hakkında bilgi sahibi olacağız.

Yolumuza devamla Bişkek’e gidiyoruz. Otelimize geçiyor ve yerleşiyoruz. Birlikte olacağımız veda akşam yemeğimiz olacak. Bişkek’e erken ulaşıp şehirdeki bazı tarihi yerleri gezeceğiz.

7. Gün: 11 Ağustos 2017 / Cuma

Bu gün ayrılış günümüz. Sabah kahvaltısı sonrası şehirde görmediğimiz tarihi yerleri gezmeye devam edeceğiz.

Alışveriş için uygun zaman. Osh Pazar ve outdoor malzemeleri satan mağazaları ziyaret edebiliriz.

Saat 13.30'da Manas Havaalanı’nda bulunacak şekilde programımızı yapıyoruz. Pegasus Hava Yollarının PC 613 sefer sayılı uçağı ile saat 15.20'de İstanbul’a uçuyor ve saat 17.45‘te İstanbul’a SAW ulaşıyoruz. Yolculuğumuzun sonu.

Fiyat: 1040 USD

Açıklama: Bişkek'te ve Konuk evlerinde iki kişilik odada tek kişi konaklama ücretidir. Yurt çadırlarında konaklama 3 kişi olarak yapılacaktır.

Bişkek'te tek kişi konaklama farkı 60 USD.

Tura Dahil Hizmetler

Tüm program boyunca turistik araç ile ulaşım ve geziler.

Bişkek’te ilk gün akşam ve son gün öğle yemeği haricindeki tüm yerlerde konaklama + kahvaltı + öğle ve akşam yemekleri.

Bişkek’te 3 yıldızlı otelde konaklama.

Bişkek haricindeki tüm yerlerde konaklamalar Guest House, geleneksel yurtlarda yapılacaktır.

Doğal yaşamın içerisindeki aktiviteler ve gösteriler.

Yerel rehberlik ve bisiklet rehberlik hizmetleri, İngilizce ve Türkçe.

İsteyenler için kırsal alanda internete ulaşımı sağlamak ve iletişim için yerel sim kart temin edilecektir. Katılımcıların getireceği kendi veya ikinci / yedek cep telefonunda kullanılabilir. Limitli kontör yüklüdür. İsteyenler kendisi ücret karşılığı ayrıca kontör yükleyebilir.

Seyahat sigortası.

Tura Dahil Olmayanlar

İlk gün akşam yemeği ve son gün öğle yemeği ve yemeklerde alınacak alkollü içkiler, meşrubatlar.

Bişkek’te ilk akşam yemeği ve son gün öğle yemeği.

15-TL yurtdışı çıkış pulu.

Kişisel her türlü harcamalar.

İstanbul - Bişkek - İstanbul uçak bileti.

Bisiklet kiralama ücreti.

Bisiklet İle İlgili Temel Açıklamalar

Bisiklet kiralama ücreti tüm tur için 80 USD‘dır.

Kiralanan bisikletler GIANT marka 24 vitesli veya benzeri, disk frenli, hardtail ve standart dağ bisikletleridir.

Tekerlek çapları 26 inç, bazen 27,5 inç’tir.

Frame, kasa büyüklüğü en az 14.

Bisikletlerle ilgili her türlü lojistik destek tarafımızdan temin edilecektir. Tüm aktivite boyunca bir destek aracımız bizimle birlikte olacaktır. Destek aracımızda yedek lastik ve gerekli ekipmanlar yedek parça ve yedek bisiklet bulunmaktadır.

İsteyen katılımcılar kendi bisikletlerini getirebilir. Bununla ilgili tüm masraflar katılımcılara aittir.

Kendi bisikleti ile gelenler, kendi özel yedek parçalarını getirmek durumundadır.

Kendi bisikletleri ile tura katılanlara tarafımızdan sadece tekerlek iç lastikleri konusunda standart olmaları koşulu ile destek verilebilir.

Günlük bisiklet turu sırasında İngilizce bilen bir bisiklet rehberi gruba liderlik edecektir.

Bisiklet rehberinde, bisiklet grubunun başında bulunan katılımcı kişide ve katılımcı artçı da bir telsiz bulunacaktır. Bisiklet grubunun kontrolü sağlanacaktır.

Uçuş Bilgileri

Gidiş: 04 Ağustos 2017 Cuma akşamı Pegasus Havayollarının PC 702 No’lu seferi ile 20.05 uçağı ile SAW’dan Bişkek’e hareket. Yaklaşık 5 saatlik uçuş sonrası 06 Ağustos 2016 saat 04.10 gibi Bişkek havaalanına varıyoruz.

Dönüş: 11 Ağustos 2017 Cuma Pegasus Havayollarının PC 613 No’lu seferi ile 15.30’de hareketle Bişkek - İstanbul yolculuğu ve saat 18.20’de SAW Havalimanına varış. Uçuş süresi yaklaşık 5 saat.

Her türlü tur bilgisi ve iletişim için:

Tur lideri: 0532 292 9052 Kadir Kaynar ile temas kurun.
Mail: orfe.extway@gmail.com

Bu tur faaliyeti, Türsab A gurubu 5910 sayılı Seyahat Acentesi İşletme Belgesi Sahibi Extway Turizm Seyahat Acentesi tarafından yapılmaktadır.

Katkıları için Tanju’ya teşekkürler.