22 Aralık 2014

RumeliFeneri, "Yolsuz"

Yolsuzluk haftasında yolumuzu bulmak için pedallamak istedik. Hava raporu akşam üstü şiddetli yağmur gösteriyor. Üstelik de en kısa gün. Malumunuz 21 Aralık, kış gün dönümü. Güneş ışınları Oğlak Dönencesi’ne dik gelir, kuzey yarım kürede günler uzamaya başlar. Bu nedenle Rumelifeneri yapıp dönelim dedik.

Yolsuz, TDK’ya baktığımızda bu sözcük için...

yolsuz
sf. 1. Yolu olmayan: Bu dik, sarp ve yolsuz dağları arabalar, katırlar ve otomobillerle aşacaksınız.-F. R. Atay. 2. Yavaş giden (taşıt): Bu gemi yolsuzdur. 3. mec. Kurallara aykırı, uygunsuz, yöntemsiz, düzensiz, yersiz, usulsüz, nizamsız: Kaymakamın yolsuz icraatı, hususi hayatı hep burada konuşulur, kasabanın olup biten işleri hep burada öğrenilirdi.-R. H. Karay. 4. Törelere, toplumun görüşüne aykırı davranan: Babam böyle yolsuz bir adam olsaydı anam ne yapardı.-M. Ş. Esendal.

Kötü yola düşmüş kadın,

Parasız,

yolsuz
Biçimsiz, uygunsuz, yasaya, töreye aykırı,

Gümrah, yolunu şaşırmış olan,

... diyor.

Sabah 8.45’de Beşiktaş’tan 7 kişi yola koyulduk; Haldun, Levent, Hasan, Serhan ve Bursalı misafiri Gülcan (♂) ile. Yeniköy’den Gültekin&Gülcan (♀) da katılınca Dokuzlu olarak Sarıyer’e vardık. Cenap bize yoldan katılırım dediyse de yol boyunca izine rastlamadık. Sonra telefonda öğrendiğimize göre zamanlamayı tam yapamadığından bizi kaçırmış :((

Yarım saatlik bir kahvaltı molası ve devam. Kavak’a gidip oradan çıkacağız, her türlü itiraza rağmen. Çok dikmiş! Dik olmasına dik de trafiği daha az bu yolun. Maden’den çıkarken arabadan geçilmiyor. Zaten Fikret Albay ne diyor: “Çıkamadığım yokuşu itiyorum.” En doğrusu. İtmek ayıp mı ki?

Tellibaba yakınındayız. Gülcan’ın (♀) ön teker somunu düşmüş. Böyle gidilmez! Sarıyer’deki bir bisikletçide bulunan uygun bir somunla ve Gültekin’in yanında taşıdığı tesisat aletleriyle hallediyoruz işi.

Rumelifeneri’ne giden yol İstanbul’un en güzel yollarından. Orman içinden, boğaz kenarından. Üstelik de tertemiz bir asfalt.

Ancak ne var ki kıyametin koptuğu bir bölgeye geliyoruz: 3. köprü inşaat alanı. Ormanın içinden 300 metre genişlikte bir koridor tıraşlanmış. Sonsuzdan geliyor. Köprünün ayakları, ana yol, bağlantı yolları, viyadükler vs vs... katliamın fotografı.

Diren Kuzey Ormanları

Somun işi 1 saatimizi aldığından Fener’de fazla kalamayacağız. Yarım saatlik bir mola ancak. Zaten damlalar dökülmeye başladı bile.

Bölgede çokça bisikletçi görüyoruz. Bazıları tanıdık. Olmasa da bisikletçi bisikletçiye selam veriyor, zil çalıyor, el sallıyor. Hasan bu noktada saf değiştiriyor, diğer gruba geçiyor. Tekrar Fener’e dönüyor.

17 demişlerdi ama biraz erken oldu bu yağmur. Kaçamayacağız. Pedallamaya devam. Ama yağmur damlaları irileştiği gibi çoğalıyorlar da. Battı balık yan gider, tadını çıkaracaksın artık. Damlalar gözlüğün camına yapışıyor. Buğudan bazen önümü zor görüyorum. Silsen daha beter oluyor. Şu silecekli gözlüklerden edinmek lazım.

Gülcan (♂) da 18 gemisiyle Mudanya’ya dönecek. Serhan biraz onun adına telaşta. Acaba yetişir mi? Ara ara toparlanarak sıkıntısızca İstinye’ye, 35krş çaycısına varıyoruz. Sıcak bir çayla kendimize geldikten sonra Gültekin&Gülcan’dan ayrılıp 16.15 Kadıköy gemisine binmek için Beşiktaş’a ulaşıyoruz.

Islanmadık yerimiz kalmadı. Serhan, bisikletimle duşa gireceğim diyor. Gülcan (♂) için de güzel bir İstanbul finali olmuştur. 3 gündür Serhan’la İstanbul’u turluyorlardı.

Rumelifeneri Gezisi: Beşiktaş-Sarıyer-Rumelikavağı-Koç Üni.-Rumelifeneri ve dönüş

Tur tarihi: 21 Aralık 2014
Bisiklete biniş süresi 5 sa. 30 dk., dışarıda geçen süre 8 sa. 57 dk.
En yüksek sıcaklık 20 °C, en düşük 7 °C, ortalama 11,6 °C
İrtifa kazancı (çıkış) 1316 m; kaybı (iniş) 1318 m.

Gamin yol bilgisi Rumelifeneri-Yolsuz

Foto katkıları için Haldun ve Levent’e teşekkürler.

Haydoy’a yapılan bağışlar için tekrar teşekkürler.

Bölgeye yapılmış diğer geziler RumeliFeneri, 10 Kasım, RumeliFeneri, Fikret Albay'la